Komunikat o błędzie

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls w menu_set_active_trail() (linia 2404 z /home/slowak/domains/slowak.edu.pl/public_html/includes/menu.inc).

Zwiedzając Lwów

Rankiem 29 listopada uczniowie klas 1e i 1f pod opieką pani profesor Małgorzaty Krzeszowskiej, wychowawcy pani profesor Bernadety Ożóg i pana profesora Marka Magdziaka pojechali na wycieczkę do Lwowa, aby śladami Powstańców Listopadowych zwiedzić to miasto. Wszystko rozpoczęło się od wizyty w archikatedralnym soborze św. Jura, który swoim wyjątkowym urokiem zrobił na uczniach olbrzymie wrażenie, lecz niestety, nie było możliwości, aby zwiedzić go od środka, gdyż w tamtym czasie odbywało się nabożeństwo. Następnym przystankiem był Cmentarz Łyczakowski. Mieliśmy okazję odwiedzić groby wielu zasłużonych dla Polski osób, m.in. Stefana Banacha, Marii Konopnickiej czy absolwenta naszej szkoły, św. Zygmunta Gorazdowskiego. Mogliśmy również zobaczyć Cmentarz Orląt Lwowskich oraz mogiły Powstańców Listopadowych i Powstańców Styczniowych. Potem nadszedł czas na to, żebyśmy zwiedzili rynek, lecz wpierw zjedliśmy bardzo smaczny obiad. Najedzeni i pełni pozytywnej energii chodziliśmy po historycznej starówce Lwowa. Ujrzeliśmy wiele zabytkowych kamieniczek oraz katedry ormiańską i rzymskokatolicką, zrobiliśmy sobie zdjęcia przy pomniku twórców lampy naftowej, Jana Zeha i Ignacego Łukasiewicza. Po drodze podziwialiśmy budynek Lwowskiego Narodowego Akademickiego Teatru Opery i Baletu im. Salomei Kruszelnickiej we Lwowie, którego widok zapierał nam dech w piersiach. Co warte dodania, podczas napawania się pięknem tej budowli, mogliśmy wysłuchać koncertu lwowskiej śpiewaczki. Na zakończenie wycieczki dostaliśmy godzinę na zakup pamiątek. Niestety, potem musieliśmy wracać do Przemyśla, dokąd przybyliśmy późnym wieczorem. Dziękujemy za zorganizowanie tego wyjątkowego wyjazdu pani profesor Małgorzacie Krzeszowskiej oraz panu Michałowi Thierowi, którzy byli naszym przewodnikami po Lwowie.